♥ ~ Le Monde Enchanté Des Dessins Animés Des Années 70/80 ~ ♥



Bienvenue, merci d'avoir accédé à ce forum.
Nous vous invitons si vous le souhaitez
à venir nous rejoindre en vous inscrivant.

Bonne visite !
♥ ~ Le Monde Enchanté Des Dessins Animés Des Années 70/80 ~ ♥



Bienvenue, merci d'avoir accédé à ce forum.
Nous vous invitons si vous le souhaitez
à venir nous rejoindre en vous inscrivant.

Bonne visite !
♥ ~ Le Monde Enchanté Des Dessins Animés Des Années 70/80 ~ ♥
Vous souhaitez réagir à ce message ? Créez un compte en quelques clics ou connectez-vous pour continuer.

♥ ~ Le Monde Enchanté Des Dessins Animés Des Années 70/80 ~ ♥

♥ ~ * ~ ¨ ~ * Bonjour Invité ... À ce jour, tu as posté 0 messages sur ce Forum. * ~ ¨ ~ * ~ ♥
 
PortailPortail  AccueilAccueil  RechercherRechercher  Dernières imagesDernières images  S'enregistrerS'enregistrer  ConnexionConnexion  
Le deal à ne pas rater :
Jeux, jouets et Lego : le deuxième à -50% (large sélection)
Voir le deal
Le Deal du moment : -50%
-50% Baskets Nike Air Huarache Runner
Voir le deal
69.99 €

Partagez
 

 Deux Canadiennes infiltrent les studios de Nippon Animation!

Voir le sujet précédent Voir le sujet suivant Aller en bas 
AuteurMessage
Renarde
Petit Membre
Petit Membre
Renarde

Féminin
Nombre de messages : 10
Age : 34
Loisirs : Les WMT!
Réputation : 0
Points : 11
Date d'inscription : 13/01/2009

Deux Canadiennes infiltrent les studios de Nippon Animation! Empty
MessageSujet: Deux Canadiennes infiltrent les studios de Nippon Animation!   Deux Canadiennes infiltrent les studios de Nippon Animation! EmptyMer 22 Avr 2009 - 23:06

Hé oui! Vous avez bien entendu! J'ai bien eu la chance que ma soeur et moi ayons eu un traitement de faveur pour visiter les studios de Nippon Animation!! ^-^
Comme pour le Rascal Shop, je vous refais un copier/coller de mes impressions en anglais....Si vous voulez avoir de plus ample de détails ou si vous avez des questions, ne vous gênez pas de m'en faire part! Je serai heureuse d'essayer d'y répondre.
J'ai aussi encore une fois des petits vidéos ^-^ En espérant que ça vous plaise!

OK guys...If you have read my post about my visit to the Rascal Shop, you already know that I was in Japan for two weeks and that I’m crazy about the WMT series...

Well, could you imagine that my craziness has actually allowed my sister and I to visit the Nippon Animation studios? Would you believe me? Ok...It was not maybe because of my craziness but maybe more because of one of my Japanese friend contact, I was able to see with my own eyes the “gods” behind these wonderful series! So here my little review about my visit there that I’m really happy to share with you!

First, something very important to know is, surprisingly, Nippon Animation is actually located far far away from downtown Tokyo. Even the nearest subway station to Tokyo is 30 minutes by walking. Actually, I’m not even sure that it still called Tokyo where we were! The spotting is very magical and inspirational though! It’s very calm, countryside and surrounded near a bamboo forest! The building is way smaller that I have imagined. Someone from the staff member welcome us He told us to remove or shoes and he gave us sandals (yes, we’re in Japan, remember?). The rooms are fully decorated of various posters from Nippon Animation series. The guy brought us to the meeting room. (Oh, by the way, anyone there is able to speak English there! Thanks to my Japanese friend, who serves to us as our personal translator, we were able to communicate and understand them! We were so lucky to have it! ^-^). So he explained us Nippon Animation’s background and chronology and gave us a file full of documents about Nippon Animation series, award they have win over the years, how they are making a cartoon step by step, who are the people working behind the scenes, how they’re a choosing the novel they will turn into an anime, how they are operating the changing in the original story like adding new characters...etc...etc.
After that, he led us to an art gallery with many paintings made by a painter that I’m sadly not able to name but she is really talentuous! Here paintings are often used as promotional images for Nippon Animation. I’m sure you’re able to recognize some of them. We stared at the Romeo’s Blue Skies painting for more than 5 minutes! I really feel like Nello staring at the Ruben’s painting for a few minute! Wonderful pleasure for the eyes! Sadly, seems we were late we could not take them all in pictures but let say that every WMT has at least one painting! (Even Meiken Lassie! Lol!)

Then, we finally visited the studios of Nippon Animation while the staff members were working on Before Green Gables and Maruko Chan! The man told us that we were allowed to films and take some pictures O_O That’s really amazed me especially that it was exclusive stuffs not aired yet! By the way, did you know that they don’t have a lot of time to work on the episodes? For give you an example, when we was there, they were working on episode 6 of Before Green Gables! It’s really a quick deadline to me especially that 2 episodes were already aired at the time! So, it’s really like a race against time! It was really incredible to see all these people at work! They’re really passionate by what they’re doing. We could see on one of the desk about of reference stuff like Anne of Green Gables movies (with Megan Follow), Prince Edward Island and Nova Scotia Pictures (landscapes, wildlife, 19th century life...). So, be assured that they take the realistic stuff very seriously!

Because we were Canadians, some of the staff members asked us our opinions about the anime and ask us to comment it after they show us some previews of it. They asked us if it really look like Canadian to us, how we feel about it and if we think that Canadian audience would appreciate the show.

Oh! And we could see that they’re a working on a new serie that is still “in progress”. I mean by that the serie doesn’t exist yet they’re a still studying the plot, the setting and the characters. I don’t even now the name of it, I don’t know if it is actually the new WMT for 2010 or just an anime from Nippon Animation not necessarily based on a novel (Like Antic Bakery for exemple) but the only think I know is that it will be a serie about horse races! I think it was never exploited in an anime before so it could be very interesting! So, if you heard about it, let me know OK? ^-^ I’m really curious to know what it’s gonna be!

While we were about to leave the studio, the man that accompanied us during that afternoon tell to wait a little bit because he told us that the producer and the realisator of Before Green Gables were there and were interessed to meet us! O_O My God! My heart start pumping like a motor! O_O So, the men met us in the hall, they were very glad to welcome two Canadians here that love so much there works. We took some pictures, they gave us Before Green Gables posters and they signed it of course (Because we begged them to do it! But actually, there very shy and humble so they didn’t want at first ^^””! But they were really gentlemen! Trust me!).
Because it was starting raining, an animator who was leaving offered us a lift to the subway station, so we accepted it with pleasure. (Man, people are so nice at Nippon Animation, you couldn’t believe that O_O).

So, that was my little adventure at Nippon Animation! I hope I didn’t forget anything! I was so flabbergasted by what was happening that I didn’t ask as many questions that I would like to >_< That’s really frustrating me at first since I think of so many questions AFTER that I left the studios. That’s always like this sadly :-/ But anyway, what I ask was asked, so that is the most important!
I didn’t know that the fact that we were Canadians allowed us to have all these privileges. I guess we must thanks Before Green Gables and the timing of our visit! If I would have visited Nippon Animation last year, a Greek would have been more attention and more popular there I think :-p
Even my Japanese friend was astonished by what Nippon Animation has done to us! He said that they never do that normally.
So now, I don’t love Nippon Animation...I worship Nippon Animation! X-D They’re really the most open-minded animation company in all Japan and I thanks them to the bottom of my heart for the precious time they took for us! ^-^

So here some videos and slideshow!
https://www.youtube.com/watch?v=fpJnEqM-dUI
https://www.youtube.com/watch?v=rEt4QdLID10
https://www.youtube.com/watch?v=tFW5ftsFHyY
Revenir en haut Aller en bas
Invité
Invité



Deux Canadiennes infiltrent les studios de Nippon Animation! Empty
MessageSujet: Re: Deux Canadiennes infiltrent les studios de Nippon Animation!   Deux Canadiennes infiltrent les studios de Nippon Animation! EmptyJeu 23 Avr 2009 - 2:52

Quel chance tu as eu d'avoir été 2 semaines au japon.. Punaise le reve, j'imagine vraiment que sa a été inoubliable DEUU DEUU .. Le voyage a du etre top!!

En+ visité les studios de la nippon animation a 30 mn de la gare de métro lol je l'aurais fait a pied aussi mais je voudrais plus en ressortir après Non Non .. Apparament tu as appris pas mal de choses, au faite tu dis dans ton post avoir visité la galerie de la nippon animation ou tu as vu les tableaux exposés des wmt.. C'est la meme ou pas que final6 a mis en photo ici? car je la trouve vraiment très belle ^^ en+ poster de roméo y doit etre top celui la..

En+ tu as eu trop de chance pouvoir prendre des photos et tout des studios de la nippon animation quand ils étaient sur les épisodes du nouveau anne qui va sortir (perso je vais vraiment préféré l'ancien lol) Fete Fete Fete, au faite l'épisode 6 de anne enfin en récent que tu as pu voir comment c'était entrain de faire? c'est comment il est potable? ..

Ta parlé également que le planning des sorties wmt été établies jusqu'a 2010 après il cherche quels sont les nouveaux qu'ils vont adapter, j'ai pas trop compris l'histoire d'une boulangerie ancienne Doute Doute .. As tu eu + de détails la dessus?? Des pistes etc.. Mais sa va etre récent avec le graphisme horrible de maintenant c'est fort dommage mais bon si tu as des infos sur les pistes qui étudies sa m'interesse..

Tu me fais réver la sérieux j'aurais trop voulu y'aller en+ tu as eu trop de chance d'avoir un contact la bas qui a pu tout traduire dans les 2 sens tu as pu comprendre parfaitement de quoi il s'agissait, sa a été tres enrichissant, en+ voir les tableaux du ciel bleu de roméo (j'aimerai trop le voir ce da malheureusement pas vf) et aussi les peintures de rubens c'est fais différament de la version tms?
Revenir en haut Aller en bas
Tom
Membre de Rubis
Membre de Rubis
Tom

Masculin
Nombre de messages : 3159
Age : 42
Humeur : Deux Canadiennes infiltrent les studios de Nippon Animation! Invision-Board-France-81
Réputation : 15
Points : 1096
Date d'inscription : 29/07/2007

Deux Canadiennes infiltrent les studios de Nippon Animation! Empty
MessageSujet: Re: Deux Canadiennes infiltrent les studios de Nippon Animation!   Deux Canadiennes infiltrent les studios de Nippon Animation! EmptyJeu 23 Avr 2009 - 13:04

Tu as utilisé un traducteur pour ça Caline ?
Revenir en haut Aller en bas
Invité
Invité



Deux Canadiennes infiltrent les studios de Nippon Animation! Empty
MessageSujet: Re: Deux Canadiennes infiltrent les studios de Nippon Animation!   Deux Canadiennes infiltrent les studios de Nippon Animation! EmptyJeu 23 Avr 2009 - 14:23

C'est généda qui m'a proposé cette nuit de me traduire tout son message ^^.. Pratique looollll
Revenir en haut Aller en bas
Tom
Membre de Rubis
Membre de Rubis
Tom

Masculin
Nombre de messages : 3159
Age : 42
Humeur : Deux Canadiennes infiltrent les studios de Nippon Animation! Invision-Board-France-81
Réputation : 15
Points : 1096
Date d'inscription : 29/07/2007

Deux Canadiennes infiltrent les studios de Nippon Animation! Empty
MessageSujet: Re: Deux Canadiennes infiltrent les studios de Nippon Animation!   Deux Canadiennes infiltrent les studios de Nippon Animation! EmptyJeu 23 Avr 2009 - 15:40

Ah ouais, t'as bien eu de la chance sur ce coup-là parce que dans le cas contraire tu serais dans la merde lol.
Tu serais obligée de te bouger le cul.
Revenir en haut Aller en bas
Invité
Invité



Deux Canadiennes infiltrent les studios de Nippon Animation! Empty
MessageSujet: Re: Deux Canadiennes infiltrent les studios de Nippon Animation!   Deux Canadiennes infiltrent les studios de Nippon Animation! EmptyJeu 23 Avr 2009 - 15:49

Heureux Heureux Heureux

Ben a la base je pensais meme pas répondre a son post vu que c'est en anglais.. Enfin généda c'est proposé de me le traduire j'allais pas refusé ^^ surtout que c'est intéréssant ce qu'elle dit Daccord
Revenir en haut Aller en bas
Princesse Sarah
Princesse du Hors Sujet
Princesse du Hors Sujet
Princesse Sarah

Féminin
Nombre de messages : 25080
Age : 30
Localisation : Marseille
Emploi : princesse
Loisirs : football
Humeur : joyeuse
Réputation : 145
Points : 1919
Date d'inscription : 12/03/2007

Deux Canadiennes infiltrent les studios de Nippon Animation! Empty
MessageSujet: Re: Deux Canadiennes infiltrent les studios de Nippon Animation!   Deux Canadiennes infiltrent les studios de Nippon Animation! EmptyJeu 23 Avr 2009 - 18:40

belle traduction sa devais etre difficile
Revenir en haut Aller en bas
http://forumda.topgoo.net/index.htm
Invité
Invité



Deux Canadiennes infiltrent les studios de Nippon Animation! Empty
MessageSujet: Re: Deux Canadiennes infiltrent les studios de Nippon Animation!   Deux Canadiennes infiltrent les studios de Nippon Animation! EmptyJeu 23 Avr 2009 - 21:10

Nan meme pas, il m'a traduit en direct vocalement lol.. Y'a des gens qui ont bossé a l'école (c'est pas mon cas ptdr)
Revenir en haut Aller en bas
Princesse Sarah
Princesse du Hors Sujet
Princesse du Hors Sujet
Princesse Sarah

Féminin
Nombre de messages : 25080
Age : 30
Localisation : Marseille
Emploi : princesse
Loisirs : football
Humeur : joyeuse
Réputation : 145
Points : 1919
Date d'inscription : 12/03/2007

Deux Canadiennes infiltrent les studios de Nippon Animation! Empty
MessageSujet: Re: Deux Canadiennes infiltrent les studios de Nippon Animation!   Deux Canadiennes infiltrent les studios de Nippon Animation! EmptyJeu 23 Avr 2009 - 21:24

lol l'école c'est ennuyant
Revenir en haut Aller en bas
http://forumda.topgoo.net/index.htm
Contenu sponsorisé




Deux Canadiennes infiltrent les studios de Nippon Animation! Empty
MessageSujet: Re: Deux Canadiennes infiltrent les studios de Nippon Animation!   Deux Canadiennes infiltrent les studios de Nippon Animation! Empty

Revenir en haut Aller en bas
 

Deux Canadiennes infiltrent les studios de Nippon Animation!

Voir le sujet précédent Voir le sujet suivant Revenir en haut 
Page 1 sur 1

 Sujets similaires

-
» Nippon Animation
» Nippon Animation en deuil...
» Nippon Animation Official Home Page
» Toei Animation
» Film d'animation entre 20 et 25 minutes

Permission de ce forum:Vous ne pouvez pas répondre aux sujets dans ce forum
♥ ~ Le Monde Enchanté Des Dessins Animés Des Années 70/80 ~ ♥ :: Nostalgie :: Dessins Animés 70/80/90's :: WMT :: Les Dessins Animés des WMT :: Discussions Générales sur les WMT-